“Монголын төмөр зам” ТӨХК-ийн Суурь бүтцийн албаны менежер Ж.Энхбаяртай ярилцлаа.
-Тавантолгой-Гашуунсухайт чиглэлийн 267 км төмөр замын бүтээн байгуулалтад 200 сая ам.доллар олгох шийдвэрийг гаргасан байдаг. Энэхүү энэ хөрөнгөөр “Монголын төмөр зам” ТӨХК, “Самсунг Си энд Ти” компанитай бүтээн байгуулалтаа эхлүүлсэн. Тэгвэл энэ мөнгөөр одоо ямар бүтээн байгуулалт хийсэн талаар ярилцлагаа эхлэе.
-“Төрөөс баримтлах төмөр замын бодлого”-д заасан I, IIшатны төмөр замын төслийн хэрэгжүүлэгч “Монголын төмөр зам” ТӨХК-д 2013 онд Засгийн газрын 82 дугаар тогтоолоор 400 сая ам.доллар олгохоор болсон. Үүнээс эхний ээлжинд 200 сая ам.доллараар Тавантолгой-Гашуунсухайтийн чиглэлийн нийт 267 км төмөр замын суурь бүтцийн ажлыг хийж ирсэн. Үүнд нийтдээ газар шорооны ажлын 85 орчим хувийг, энэ чиглэлийн төслийн нийт ажлын 50 гаруй хувийг гүйцэтгээд байна.
-Хэвлэл мэдээлэл, олон нийтийн сүлжээгээр үүнтэй холбоотой маргаан, гүтгэлэг үе үе гардаг. Дээрх мөнгөөр юу ч хийгээгүй, шороо овоолоод хаячихсан гэх нь бий. Үүнд ямар тайлбар өгөх вэ?
- Зам тээврийн сайд энэхүү төмөр замын бүтээн байгуулалтын ажлын явцтай танилцсан. Ер нь албаны хүмүүс газар дээр нь очиж танилцаад “овоолсон шороо” гэж хэлдэггүй юм. Энэхүү бүтээн байгуулалтаар бодит ажлууд хийгдсэн байгаа. Нийтдээ 10 сая гаруй метр куб газар шорооны ажил хийгдсэн байдаг. Төмөр замын далан барих ажлын технологи маш нарийн шүү дээ. Олон улсын стандартын дагуу баригдаж байгаа нэгдүгээр зэрэглэлийн төмөр зам юм. Монгол Улсад өмнө нь барьж байгаагүй технологиор барьж байгаа төмөр зам гэж ойлгож болно. Тухайлбал, газар шорооны ажил хийгдэхэд шаардагдах материалаас 15-16 төрлийн лабораторийн дээж авч, шинжилгээ хийсэн тохиолдолд даланд ашиглах жишээтэй. Мөн гүүр хоолой, бетоны марк л гэхэд N600 маркийн бетон ашиглах зэрэг маш өндөр шаардлага тавигддаг.
-Бид сурвалжлага хийж байх явцдаа энэхүү бүтээн байгуулалтын ажилтай танилцсан. 200 сая ам.долларын хөрөнгө оруулалтаар үүнээс илүү бүтээн байгуулалт хийх боломж байсан уу?
-Тавантолгой-Гашуунсухайтын чиглэлийн төмөр зам бүтээн байгуулах гэрээний нөхцөлд хийх ёстой бүтээн байгуулалтыг хийсэн гэж бодож байна. Тус төмөр замын ерөнхий гүйцэтгэгчээр “Самсунг Си энд Ти” корпораци ажилласан. Тухайн ажлын гүйцэтгэлээр нь ажлын төлбөрийг төлдөг учраас илүү, дутуу гэсэн ойлголт гарахгүй болов уу гэж бодож байна. Өөрөөр хэлбэл, ямар ажил хийсэн, тухайн нэгж бүрээр нь гүйцэтгэлийг нь бодож олгодог журамтай.
-Тухайн бүтээн байгуулалтад мэргэжлийн үүднээс ямар байгууллага хяналт тавьж ажилласан бэ?
-Захиалагчийн хяналтыг ХБНГУ-ын “Дойче-Банн интернэйшнл” олон улсын зөвлөх компани тавьсан. Энэ бол олон улсын төмөр замуудад зөвлөгөө өгч ажилладаг томоохон компани л даа. Харин дотоодын хяналтад геодезийн хэмжилтээр Монгол Улсын “Мон мап” компани, материалын чанар, нягтыг шалгадаг багаар “Соль трэйд” зэрэг компаниуд хяналтаа тавьсан. Эдгээр компаниудын баталгаажуулсан ажилд “Монголын төмөр зам” ТӨХК болон Дойче-Бандавхар хяналтаа тавьж ажилласан байгаа.
- Бүтээн байгуулалтын ажил санхүүжилтийн асуудлаас болоод зогссон байгаа. Цаашид хэзээнээс бүтээн байгуулалт хурдацтай үргэлжлэх бол?
-Санхүүжилтийн асуудлаас болоод талбай дээрх ажил зогссон байдалтай байгаа. Одоогоор талбай дээр байгалийн хүчин зүйлээс хамаарч хамгаалалт, арчилгааны ажлууд явагдаж байна. Гэхдээ технологийн хувьд энэхүү төмөр зам хоёр жил гаруйн хугацаанд зогсчихлоо. Инженер хүний нүдээр харахад энэ ажлыг яаралтай эхлүүлэх шаардлагатай гэж харж байгаа. Энэхүү төмөр замын газар шорооны ажлын дээд үе нь нар, салхинд элэгдэх, холбогч зөөлөн эдүүд гэмтэх, байгалийн чийгээ алдах зэрэг эрсдлүүд учирч байна. Тиймээс санхүүжилтийн асуудлыг яаралтай шийдэж, нэн даруй эхлүүлэхгүй бол хүмүүсийн хардаад байгаа байдал руу ойртох магадлал үүснэ.
-“Овоолсон шороо” салхинд хийсээд дууслаа гэж яриад байна. Чанарын хувьд ямар бүтээн байгуулалт болсон бэ?
-Энэ бол олон улсын стандартад заагдсан үе шатаар хийгдэж буй төмөр зам юм. Энэ стандартад төмөр замын далангийн доод үеийг 95 хувиар, дээд үеийг 98 хувиар нягтруулах талаар зааж өгсөн байдаг. Энэ ч стандартын дагуу 98 хувь нягтруулж байгаа учраас маш нарийн технологийн дагуу бүтдэг юм. Бид төмөр замын даланг барихдаа 20см-ээр үелээд, түүнийгээ услаад нягт авах тохиромжтой чийгт хүргэж, индүүдэж, нягтруулж гүйцэтгэдэг. Тэгэхээр салхинд хийсэх гэдэг асуудал байхгүй.
Эх сурвалж: http://www.mtz.mn
| Ж.ЭНХБАЯР: ТАВАНТОЛГОЙ-ГАШУУНСУХАЙТЫН ТӨМӨР ЗАМЫН БҮТЭЭН БАЙГУУЛАЛТЫГ ЯАРАЛТАЙ ЭХЛҮҮЛЭХ ШААРДЛАГАТАЙ | |
| Зам, тээврийн яам Facebook |
“Баян зам” тээвэрчдийн холбооны төлөөллийг хүлээн авч уулзлаа
Сайжруулсан бүлээн асфальтыг Монголын авто замын нөхцөлд нэвтрүүлэх боломжийг судална
Автозамын дотоодын ААН-үүдийн төлөөлөгчид Дэлхийн банкны мэргэжилтнүүдээс суралцлаа
Зам, тээврийн яамны 2025 оны авлигын эсрэг үйл ажиллагааны төлөвлөгөө
Монгол Улсын Их Хурлын 2023 оны 59 дугаар тогтоолын хавсралт АВЛИГАТАЙ ТЭМЦЭХ ҮНДЭСНИЙ ХӨТӨЛБӨР
“Доншен газрын тос” ХХК-ийн үйл ажиллагаатай танилцлаа
Ази, Номхон далайн хил дамнасан цаасгүй худалдааг хөнгөвчлөх тухай хэлэлцээрийн ажлын хэсэг хуралдав
Авто замын салбар үүсэж хөгжсөний 96 жилийн ойг тохиолдуулан шагнал гардууллаа
Төрийн нарийн бичгийн даргын шуурхай хурал боллоо
Монгол-Оросын Засгийн газар хоорондын комиссын тээврийн ажлын хэсгийн 20 дугаар хуралдаан боллоо
"Нийтийн тээврийг цахилгаанжуулах, сэргээгдэх эрчим хүч рүү шилжих үндэсний чадавхыг бэхжүүлэх" хэлэлцүүлэг болов
Бээжингийн Зам, харилцааны их сургуультай хамтын ажиллагааны хэлэлцээр байгуулав
ЗАМ, ТЭЭВРИЙН САЙДЫН ШУУРХАЙ ХУРАЛДААНД САЛБАР ТУС БҮР АЖЛАА ТАНИЛЦУУЛАВ
Зам, тээврийн сайдын шуурхай хуралдаан боллоо
Зам, тээврийн салбарын статистикийн мэдээ /2025 оны 9 дүгээр сар/
“Тавантолгой-Гашуунсухайт” чиглэлд 4 сарын хугацаанд 2 сая тонн нүүрс тээвэрлэж, түүхэн амжилт тогтоолоо.
Монгол, Орос, Хятад улс тээврийн салбарт олон чиглэлд хамтран ажиллахаа илэрхийлэв
“Улаанбаатар төмөр зам”-ын Ерөнхий хорооны ээлжит хуралдаан эхэллээ
ОБЕГ-аас зохион байгуулсан Гамшгаас хамгаалах бэлэн байдлын үзлэгт Зам, тээврийн Улсын алба “Хангалттай” үнэлгээ авлаа
Засгийн газрын ээлжит хуралдаан боллоо
Авто замчдад зориулсан семинар болно
Зам, тээврийн салбарын статистик мэдээллийг танилцуулж байна
Төрийн нарийн бичгийн даргын шуурхай хурал боллоо
Зам, тээврийн сайд Б.Дэлгэрсайхан өвөлжилтийн бэлтгэл ажлын явцыг танилцууллаа
Зам, тээврийн салбарын 7 хоногийн статистик мэдээллийг танилцуулж байна
Багахангай-Хөшгийн хөндийн салбар төмөр замын төсөл дам нуруугаа амжилттай угсарч дууслаа
Чех Улсын “Транском электрон систем” ХХК-ийн төлөөлөгчидтэй хамтран ажиллах талаар санал солилцлоо
Салбарын хяналтын газрын хийсэн шалгалтаар 126 зөрчил илэрчээ
Иран улсаас Монгол Улсад суугаа Онц бөгөөд бүрэн эрхт Элчин сайдыг хүлээн авч уулзлаа
Согтуурсан үедээ мотоцикл жолоодон замын хөдөлгөөнд оролцсон 988 хүнийг торгожээ
Тусгай зөвшөөрөл авахад бүрдүүлэх баримт бичиг, зөвлөмж
Автотээврийн жишиг тариф батлах тухай тушаалын төсөлд санал авч байна.
Салбарын шагналаар шагнагдах иргэдийн бүртгэлийн програм
ЦАХИМААР ТАСАЛБАРАА АВЧ, ЦАГАА ХЭМНЭЭРЭЙ
ЗАМ, ТЭЭВРИЙН ХӨГЖЛИЙН САЙДЫН 2019 ОНЫ 390 ДҮГЭЭР ТУШААЛААР БАТЛАГДСАН АВТОМАШИНЫ ШАТАХУУН ЗАРЦУУЛАЛТЫН НОРМЫГ МӨРДӨХӨД АНХААРАХ АСУУДАЛ, ТАЙЛБАР, ЗӨВЛӨМЖ
Архивын ерөнхий газрын даргын тушаалаар баталсан нийтээр дагаж мөрдөх хэм хэмжээ тогтоосон акт
Нээлттэй мэдээлэл
Автотээврийн хэрэгслээр ачаа, зорчигч тээвэрлэх дүрэм шинэчлэн батлах тухай
ЗАМЫН-ҮҮД БООМТООС 12 ДУГААР САРЫН 10-НААС ЭХЛЭН АЧАА ТЭЭВЭРЛЭЖ ЭХЛЭХЭЭР БОЛЛОО
АЧАА ТЭЭВРИЙН С ЗӨВШӨӨРӨЛ ОЛГОХ ЯВЦ НЭЭЛТТЭЙ БОЛЖЭЭ
Авто зам ашигласны төлбөр хураах үйл ажиллагааг үе шаттайгаар цахимжуулж байна
ЗАМ, ТЭЭВРИЙН ХӨГЖЛИЙН САЙДЫН ШУУРХАЙ ХУРАЛ БОЛЛОО
Зам, тээврийн хөгжлийн сайд Л.ХАЛТАР: ДАРХАНЫ ЗАМЫН БҮТЭЭН БАЙГУУЛАЛТЫН АЖИЛ ЭХЛЭХЭД БЭЛЭН БОЛЖ БАЙНА
ТАВАН ТОЛГОЙ-ЗҮҮНБАЯН ЧИГЛЭЛИЙН ЭХНИЙ 1.9 КИЛОМЕТР ТӨМӨР ЗАМЫГ ӨНӨӨДӨР УГСАРЛАА
ХЯНАЛТЫН ХУУДАС БАТЛАХ ТУХАЙ
БАЯНЧАНДМАНЬ СУМЫН ТӨВИЙГ ДАЙРАН ӨНГӨРӨХ АВТОЗАМЫН ЗОРЧИХ ХЭСГИЙГ НААДМЫН ӨМНӨ НЭЭХ ЧИГЛЭЛ ӨГӨВ
“УБТЗ”-Д ХАЛДВАР АВСАН ХҮМҮҮС БҮРЭН ЭДГЭРЧ, ТӨМӨР ЗАМЫН ҮЙЛ АЖИЛЛАГАА ХЭВИЙН БАЙДАЛД ШИЛЖЛЭЭ
ДАРХАНЫ ЗАМЫН БҮТЭЭН БАЙГУУЛАЛТАД ШААРДАГДАХ ЦЕМЕНТИЙН НИЙЛҮҮЛЭЛТИЙГ ТАСАЛДУУЛАХГҮЙ БАЙХАД АНХААРНА