НҮБ-ын Европын эдийн засгийн комиссын Тээврийн хорооны төмөр замын тээврийн ажлын хэсгийн 75 жилийн ойн чуулган Швейцарын холбооны улсын Женев хотноо 2021 оны 11 дүгээр сарын 17-нд эхэллээ. Чуулганд Монгол Улсаас Зам, тээврийн хөгжлийн яамны төлөөлөгчид оролцож байна.
Төмөр замын холболтыг нэмэгдүүлэх замаар төмөр замын тээврийн эргэн сэргэлтэд дэмжлэг үзүүлэх зорилго бүхий “Цар тахлын дараах төв хэсгийн төмөр замуудын сэргээн босголт-төмөр замын холболт” сэдэвт семинарт Зам, тээврийн хөгжлийн яамны Төрийн нарийн бичгийн дарга С.Батболд “Цар тахлын дараах төмөр замуудын сэргээн босголт-төмөр замын холболтод Монголын оролцоо” сэдвээр илтгэл тавилаа.

Тэрбээр илтгэлдээ дэлхийн 65 улсын 4.4 тэрбум хүнийг холбож, тэдний тээвэр худалдааны эрэлтийн 40 орчим хувийг дангаараа хангаж буй Евразийн төмөр замын сүлжээний 5 коридорын 1 нь Монгол Улсын нутаг дэвсгэрээр дайран өнгөрч байгааг дурдаад 2021 оны эхний 9 сарын байдлаар Монгол Улсын нутгаар дамжуулан тээвэрлэсэн ачааны хэмжээ өмнөх оны мөн үеэс 32,5 мянган TEU буюу 210,5 хувиар нэмэгдээд байна. Түүнчлэн төмөр замаар Монгол Улсаар дамжуулан тээвэрлэх чингэлэг тээвэрт нийт 55 хувийн, шилжүүлэн ачилтад 33 хувийн үнийн хөнгөлөлт үзүүлж байна. Иймээс энэхүү коридорыг өргөн ашиглах санал дэвшүүлэв.
Мөн “Монгол Улс далайд гарцгүй орны хувьд тээврийн бусад сүлжээг өргөжүүлэн хөгжүүлэх, хөрш орнуудын нутгаар дамжин далайд гарах замаар тээвэр логистикийг өргөжүүлэн хөгжүүлэх зорилтыг тавин ажиллаж байна. Монгол Улс дэлхийн 141 орны өрсөлдөх чадварын судалгаагаар 102 дугаарт эрэмбэлэгдэж буй бөгөөд үүнээс төмөр замын дэд бүтцийн чадвхийг тодорхойлох нэг үзүүлэлт болох 1000 км2 газар нутагт ногдох төмөр замын сүлжээний уртаараа 96 дугаарт эрэмбэлэгдэж байна.
Манай улс ойрын 10 жилийн хугацаанд нийт 6000 орчим км төмөр замыг 3 үе шаттайгаар барьж байгуулахаар зорин ажиллаж, эдгээр төмөр замууд баригдаж ашиглалтад орсноор Монгол Улсын экспортын гол нэрийн бараа бүтээгдэхүүний тээвэрлэлтийн хэмжээ эрс нэмэгдэх юм.
Дэлхийн өрсөлдөх чадварын судалгаанд Монгол Улсын төмөр замын салбарын эзлэх байр 1000 км2 газар нутагт 1,2 км төмөр зам ногдож 96 дугаар байр эзэлж байсан бол Тавантолгой-Зүүнбаян, Тавантолгой-Гашуунсухайт чиглэлийн төмөр зам баригдаж ашиглалтад орсноор 1000 км2 газар нутагт 1,7 км төмөр зам ногдоно. Цаашлаад ойрын хугацаанд баруун босоо чиглэлийн 1255 км, зүүн босоо чиглэлийн 426 км, нийт 1700 орчим км төмөр зам ашиглалтад орсноор Монгол Улсын 1000 км2 газар нутагт ногдох төмөр замын урт 2,84 км болж нэмэгдэн цар тахлын дараах төмөр замын сэргэлтэд тодорхой хувь нэмрийг оруулна гэж үзэж байна.
Монгол Улс өнөөдрийн байдлаар ОХУ-ын Наушки, Соловьевск зэрэг 2 боомттой, БНХАУ-ын Эрээн боомттой төмөр замаар холбогдож 34 сая орчим тонн ачаа тээвэрлэх хүчин чадалтай байна. Ойрын 10 жилд 6000 орчим км төмөр замыг барьж ашиглалтад оруулснаар Ази-Европыг холбосон 3 төмөр замын коридортой болж, ОХУ-тай 3, БНХАУ-тай 5 боомтоор холбогдоно. Ингэснээр Монгол Улсын төмөр замын ачаа тээвэрлэх хүчин чадал 2.5 дахин нэмэгдэх юм.
Цар тахлын энэ үед худалдаа тээвэрт үүсч буй саадыг даван туулах, шинэ боломж эрж хайх ажлыг эрчимжүүлж Монгол Улсаас Европ руу авто тээврээр ачаа тээвэрлэх үйл ажиллагааг энэ онд зохион байгуулсан бөгөөд тээвэрлэлтэд зарцуулах хугацаа, зардлыг судлан тооцсон болно. Тухайлбал, Улаанбаатар хотоос БНХАУ-ын Тяньжин боомтоор дамжин далайн тээврээр Итал улс руу ноолуур илгээхэд тээвэрлэлтийн дундаж хугацаа 90 хоног, зардал нь 7000 орчим ам.доллар болж байсан. Түүнчлэн авто тээврээр тээвэрлэхэд тээвэрлэлтийн дундаж хугацаа 20 хоног, зардал 8356 ам.доллар болох жишээтэй.
Ноолуурыг Итали улсад хүргэж, эцсийн бүтээгдэхүүн болоход дунджаар 14 хоног зарцуулдаг байна. Далайн тээврээр 90 хоногийн хугацаа зарцуулан очих буюу дунджаар 104 хоногийн дараа Монголын ноолуур эцсийн бүтээгдэхүүн болж байсан бол авто тээврээр тээвэрлэхэд 34 хоног, төмөр замаар тээвэрлэхэд 55 хоногийн дараа эцсийн бүтээгдэхүүн болох боломж байна. Харин төмөр замын тээвэр нь дунджаар 40 хоног, 4000 орчим ам.долларыг тээвэрлэлтэд зарцуулж байгаа нь төмөр замын тээврийн давуу тал юм.
Иймд коронавируст халдварын дараах төмөр замын салбарын эргэн сэргэлтийг төмөр замын сүлжээг өргөтгөх, тээх-нэвтрүүлэх хүчин чадлыг нэмэгдүүлэх замаар хийх нь үр дүнд хурдан хүргэх давуу талтай гэж үзэж байна” гэдгийг онцоллоо.
ЗАМ, ТЭЭВРИЙН ХӨГЖЛИЙН ЯАМ
| С.БАТБОЛД “ЦАР ТАХЛЫН ДАРААХ ТӨМӨР ЗАМУУДЫН СЭРГЭЭН БОСГОЛТ-ТӨМӨР ЗАМЫН ХОЛБОЛТОД МОНГОЛЫН ОРОЛЦОО” СЭДВЭЭР ИЛТГЭЛ ТАВИВ | |
| Зам, тээврийн яам Facebook |
Б.Дэлгэрсайхан: ЗТЯ, Хууль зүй, дотоод хэргийн яам хамтран нүүрс тээврийн компаниудыг шалгана
НЭГДСЭН ТӨСӨЛ ХЭРЭГЖҮҮЛЭХ НЭГЖИЙН АЛБАН ХААГЧДЫГ СОНГОН ШАЛГАРУУЛАХ ЗАРЛАЛ
Зам, тээврийн яамны дэргэдэх Ёс зүйн дэд хорооны 2025 оны 1-р улиралын хурлын төлөвлөгөө
“Далайд гарцгүй хөгжиж буй орнуудын олон улсын худалдаа ба тээврийн бодлого” сэдэвт үндэсний сургалт болж байна
ТӨРИЙН АЛБАНЫ ЗӨВЛӨЛИЙН ЗАМ, ТЭЭВРИЙН ЯАМНЫ ДЭРГЭДЭХ САЛБАР ЗӨВЛӨЛ
ТӨРИЙН ЖИНХЭНЭ АЛБАН ХААГЧИЙГ ШИЛЖҮҮЛЭН АЖИЛЛУУЛАХ ТУХАЙ ЗАР
Бүгд Найрамдах Итали Улстай автотээврийн хэлэлцээр байгуулав
ЗТЯ-ны албан хаагчид “Технологи ашиглан үйлдэгдэж буй жендэрт суурилсан хүчирхийлэлтэй тэмцэхэд нэгдье” аянд нэгдэж байна
Тээврийн хэрэгслийн улсын дугаар захиалах болон хадгалах үйлчилгээ цахимжлаа
Төмөр замын бүтээн байгуулалтын ажил үргэлжилж байна
Төмөр замуудын хэвийн, тасралтгүй үйл ажиллагааг хангах зорилготой үзлэг эхэллээ
Зам, тээврийн сайд Б.Дэлгэрсайхан иргэдтэй биечлэн уулзаж, санал хүсэлтийг нь сонсоно
Олон жил үр бүтээлтэй ажилласан хүмүүсийг төрийн одон медалиар шагналаа
ЗГ: Төрийн өмчит зарим компанийн удирдлагуудад хариуцлага тооцохыг чиглэл болголоо
Б.Дэлгэрсайхан: Улс орны эдийн засагт онцгой ач холбогдолтой олон чухал төслийг салбартаа ээлж дараатай хэрэгжүүлэх болно
Хоёр улсын Засгийн газар хоорондын хэлэлцээрт гарын үсэг зурлаа
ОХУ-тай нийслэл хооронд шууд нислэг сэргээх асуудлаар албан уулзалт хийлээ
ЗГ: Төрийн албан хаагчийн нэг удаагийн буцалтгүй тусламжийг хууль ёсны өвлөгчид нь олгохоор боллоо
Зам, тээврийн сайдын шуурхай хуралдаан боллоо
Зам, тээврийн салбарын статистикийн мэдээ /2025 оны 10 дугаар сар/
Хувийн хэвшлээ дэмжсэн, цалин, тэтгэвэр, тэтгэмжийг нэмсэн төсөв батлагдлаа
“Автоматик телемеханикийн систем – Дэлхийд ба Монголын төмөр замуудад” номын нээлт боллоо
Дэлхийн банкны Зам, тээврийн ахлах мэргэжилтэн Эдвард Эндрью Бюкес тэргүүтэй төлөөлөгчдийг хүлээн авч уулзав
ЗГ: Төмөр замын төслүүдийн хэрэгжилтийн явцын талаар танилцуулав
Дэлхийн банкны Суурин төлөөлөгч Таехюн Ли тэргүүтэй төлөөлөгчидтэй уулзлаа
Монгол Улсын автотээврийн хэрэгслийн ашиглалт, хяналтын тогтолцоог боловсронгуй болгох төслийг хэрэгжүүлж байна
“Монгол Улсыг 2026-2030 онд хөгжүүлэх таван жилийн үндсэн чиглэл”-ийг танилцууллаа
Б.Дэлгэрсайхан: Ирэх таван жилд Засгийн газар 4 боомтыг төмөр замаар холбоно
“Баян зам” тээвэрчдийн холбооны төлөөллийг хүлээн авч уулзлаа
Сайжруулсан бүлээн асфальтыг Монголын авто замын нөхцөлд нэвтрүүлэх боломжийг судална
Тусгай зөвшөөрөл авахад бүрдүүлэх баримт бичиг, зөвлөмж
Автотээврийн жишиг тариф батлах тухай тушаалын төсөлд санал авч байна.
Салбарын шагналаар шагнагдах иргэдийн бүртгэлийн програм
ЦАХИМААР ТАСАЛБАРАА АВЧ, ЦАГАА ХЭМНЭЭРЭЙ
ЗАМ, ТЭЭВРИЙН ХӨГЖЛИЙН САЙДЫН 2019 ОНЫ 390 ДҮГЭЭР ТУШААЛААР БАТЛАГДСАН АВТОМАШИНЫ ШАТАХУУН ЗАРЦУУЛАЛТЫН НОРМЫГ МӨРДӨХӨД АНХААРАХ АСУУДАЛ, ТАЙЛБАР, ЗӨВЛӨМЖ
Нээлттэй мэдээлэл
Архивын ерөнхий газрын даргын тушаалаар баталсан нийтээр дагаж мөрдөх хэм хэмжээ тогтоосон акт
ЗАМЫН-ҮҮД БООМТООС 12 ДУГААР САРЫН 10-НААС ЭХЛЭН АЧАА ТЭЭВЭРЛЭЖ ЭХЛЭХЭЭР БОЛЛОО
Автотээврийн хэрэгслээр ачаа, зорчигч тээвэрлэх дүрэм шинэчлэн батлах тухай
АЧАА ТЭЭВРИЙН С ЗӨВШӨӨРӨЛ ОЛГОХ ЯВЦ НЭЭЛТТЭЙ БОЛЖЭЭ
Авто зам ашигласны төлбөр хураах үйл ажиллагааг үе шаттайгаар цахимжуулж байна
ЗАМ, ТЭЭВРИЙН ХӨГЖЛИЙН САЙДЫН ШУУРХАЙ ХУРАЛ БОЛЛОО
Зам, тээврийн хөгжлийн сайд Л.ХАЛТАР: ДАРХАНЫ ЗАМЫН БҮТЭЭН БАЙГУУЛАЛТЫН АЖИЛ ЭХЛЭХЭД БЭЛЭН БОЛЖ БАЙНА
ТАВАН ТОЛГОЙ-ЗҮҮНБАЯН ЧИГЛЭЛИЙН ЭХНИЙ 1.9 КИЛОМЕТР ТӨМӨР ЗАМЫГ ӨНӨӨДӨР УГСАРЛАА
ХЯНАЛТЫН ХУУДАС БАТЛАХ ТУХАЙ
БАЯНЧАНДМАНЬ СУМЫН ТӨВИЙГ ДАЙРАН ӨНГӨРӨХ АВТОЗАМЫН ЗОРЧИХ ХЭСГИЙГ НААДМЫН ӨМНӨ НЭЭХ ЧИГЛЭЛ ӨГӨВ
“УБТЗ”-Д ХАЛДВАР АВСАН ХҮМҮҮС БҮРЭН ЭДГЭРЧ, ТӨМӨР ЗАМЫН ҮЙЛ АЖИЛЛАГАА ХЭВИЙН БАЙДАЛД ШИЛЖЛЭЭ
ДАРХАНЫ ЗАМЫН БҮТЭЭН БАЙГУУЛАЛТАД ШААРДАГДАХ ЦЕМЕНТИЙН НИЙЛҮҮЛЭЛТИЙГ ТАСАЛДУУЛАХГҮЙ БАЙХАД АНХААРНА